Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.11.2013 17:08 - Потокът не спира
Автор: litzzname Категория: Изкуство   
Прочетен: 567 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 05.11.2013 17:13


 Потокът не спира

Уморени тела

влачат едва

непосилен духовен баласт

към безкрая -

и няма власт,

и няма страст,

и няма сила

да спре дори за миг

движението на потока

към бъдното.

 

Сред джунгла сме

със лабиринтен брод,

с безброй пътеки, пътища и гари.

И всеки бърза,

и всеки търси своя панацея -

спасителна идея,

спокоен пристан,

свят без гълчава и пищни екрани,

свят без величия и без тирани -

с топлинка в космическия студ

и зарево в огнището.

 

И вчера ... И днес ... А утре?...

Аз съм човек.

В мен е животът.

В мен са поезията и джунглата.

Аз съм светлина и мрак.

Не трябва да подгъвам крак,

а колко искам, ... ах, как искам

миг покой...

Хаос - инквизиторът живот,

обсебил цялата вселена, издува бузи

и с огненото си дихание -

превърнал храма ни в клоака,

приптпорва всички за атака

и без развети знамена

започвам ръкопашен бой

и в студ, и в зной -

аз - човекът на всички времена.

 

И тъй битувахме...

И тьй битуваме -

без стон, без вопъл, без униние

и често изпреварил времето,

се връщам САМ

оттам,

където другите отиват...

И вечно бързаме,

и всъде бягаме

безспир ... О, небеса,

един ден трябва да се случи -

ще екне тьтен под нозете ни,

ще паднем в пропастта -

навярно в късен час …

Поискай този жест от нас,

живот! -

за свободата,

за щастието,

за любовта.

 

Не би...

Напускаме поединично

на варварите кораба стоманен

със кули, бойници, доспехи

и цветни свастики-..

но той ... не чака...

 

Прощавайте трудни успехи,

прощавайте вечни тревоги.

В таз последна късна есен

вече смеем -

не искаме да пеем

чужда лебедова песен.

Бленуваме бряг.

Искаме да се върнем на брега.

Искаме да стъпим на твърда земя.

 

Уморени тела

и сега

влачат едва

непосилен, размирен товар,

потокът не спира -

от мечтите извира,

поел пътя към бъдното...

 

Тодор Цанев,
в-к "Литературно земеделско знаме", брой 4(10), година ІІ, юли-август 2013 г.




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: litzzname
Категория: Изкуство
Прочетен: 89602
Постинги: 74
Коментари: 1
Гласове: 20
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031